Hoe vermoeiend is een dagje uitrusten

6 mei 2019 - León, Spanje

Gaar en gammel zijn we na een mooie dag in deze prachtige stad die barst van de historische gebouwen.

Natuurlijk zagen we de Kathedraal van Santa María de León, ook wel het Huis van het Licht of de Pulchra Leonina genoemd. Hij werd gebouwd op de plaats van vorige Romeinse baden uit de 2e eeuw, die 800 jaar later koning Ordoño II tot een paleis verbouwde.

Kathedraal van Santa María de León

Dan natuurlijk Casa Botines, een modernistisch gebouw ontworpen door Antoni Gaudí. Het werd aangepast om te dienen als het hoofdkantoor van Caja España, een lokale spaarbank. Ik zag overal naast de torentjes gezichtjes 🤣

Casa Botines, ontwerp van Antonio Gaudí

Ik zie gezichtjes naast de torentjes 😂

En natuurlijk de in Romeinse stijl gebouwde Basilica de San Isidoro, gebouwd op de plaats van een oude Romeinse tempel.

Basilica de San Isodoro

De basiliek aan de binnenkant

We raakten zo vermoeid en overprikkeld in de stad dat we op een zeker moment als twee oude vrouwtjes zuchtend van bankje naar bankje liepen. Op de achtergrond altijd wel een historisch stuk muur of gebouw - hier het Palacio de los Guzmanes.

Palacio de los Guzmanes op de achtergrond

Nog even een paar appels gekocht en wat yoghurt en kaas, dat werd ons avondeten. Met een paar Maria-kaakjes toe om in de stemming te blijven 😉

We genieten nog weer een poosje van ons heerlijk privéplekje en kijken nog een aflevering van Game of Thrones. Morgen weer aan de wandel dus op tijd slapen. We hebben al een heel eind afgelegd en we beginnen nu uit te rekenen hoe we uitkomen tot het eindpunt. Maar... nog 2 zware trajecten te gaan, twee hoge bergruggen over. Dus we proberen niet overmoedig te worden dat het zo goed gaat.

Traject van morgen is 22 km.

1. Anneke:
    6 mei 2019
    Wauw wat een pracht en praal! En waarom zo’n karig avondmaal voor de harde werkers? Te moe om te eten?
  2. Jan Schouwenburg:
    7 mei 2019
    Ja, helemaal niet het ritme wat jullie zo mooi hadden! Al dat geslenter en gewinkel is gewoon niks voor jullie...😂😂
    Morgen weer:🚶🏻‍♀️
  3. Birgit:
    Prachtig!
    En ja wat een mooi ritme!
  4. Karin:
    7 mei 2019
    We hadden enorme salades gegeten als lunch Anneke en wat yoghurt en kaas voor ‘s avonds was méér dan genoeg 😊
  5. Hanneke:
    7 mei 2019
    Ja, ik zie dat gezichtje ook ;-)